خانه / مقالات ویلچر / استفاده از ویلچر های دستی ، فعالیتهای بدنی و سوزاندن کالری

استفاده از ویلچر های دستی ، فعالیتهای بدنی و سوزاندن کالری

چطور با ویلچر ورزش کنیم و کالری بسوزانیم؟

فعالیت بدنی و چربی سوزی با ویلچر

کسی که از ویلچر دستی استفاده می کند ، به ازای هر نیم ساعت حرکت بر روی یک سطح صاف با سرعت 2/3  کیلومتر  در ساعت تا 120 کالری می سوزاند که این مقدارسه برابر کسی است که همین عمل را با ویلچر برقی انجام می دهد .

چنین شخصی که فعالیتهای خود را روی ویلچر انجام می دهد ، می تواند در یک بازه زمانی سی دقیقه ای میزان مصرف کالری خود را با انجام عمل تی زدن تا 127 کالری و با انجام فعالیتی مانند شمشیر بازی آن را تا 258 کالری افزایش دهد.

این مطالب ، اقتباس از مقاله ای است که توسط پروفسور دیوید آر. باست جونیور(Professor David R. Bassett Jr. ) محقق بخش حرکت شناسی ، تفریح و مطالعات ورزشی دانشگاه تنسی ، ناکسویل نوشته شده است .

 او میزان کالری مصرفی توسط افراد استفاده کننده از ویلچرهای دستی را درحین انجام فعالیت های مختلف بدنی محاسبه نموده و آنها را برای اولین بار به شکل یک مرجع واحد ، خلاصه نموده است .

مقاله ی باست که آن را با همکاری اسکات آ . کانگر (Scott A. Conger) دانشجوی سابق خود در دوره کارشناسی ارشد خود تهیه کرده بود ، در فصلنامه ی منتشره بوسیله ی شرکت هیومن کینتیک (Human Kinetics ) با عنوان ” فعالیت بدنی مناسب سازی شده ” به چاپ رسید .

ورزش و سلامتی به ویلچر دستی

این مرجع برای کسانی که میخواهند پرسشنامه های مربوط به فعالیتهای بدنی را تهیه کنند ، مفید بوده و توصیه های خوبی را به افراد دچار ناتوانی ارائه داده است.

همچنین در آن نشان داده شده که افراد مبتلا به ناتوانی ، هنگامی که به ورزش های متوسط یا شدید می پردازند ، می توانند از مزایای افزایش سلامتی آنها بهره مند شوند.

باست می گوید : ” برای برخی افراد ناتوان ممکن است استفاده از ویلچر ، هنگام همراهی دیگران در زمان پیاده روی یا بازی بسکتبال با ویلچر آسان باشد. در چنین شرایطی ، معمولا” مقادیر قابل توجهی از کالری سوزانده می شود.”

باست همکاری دیگری را در راستای بررسی و تهیه یک سند تحت عنوان “خلاصه ای از فعالیت های فیزیکی 2011” برای افراد سالم نیز به عهده گرفت. دراین تحقیق ، که توسط موسسه ملی بهداشت ، تامین مالی شد ، فهرستی از فعالیت ها تهیه گردید که به طور مداوم به روزرسانی شد و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت. اما او متوجه شد که لازم است یک مرجع قابل مقایسه برای افراد استفاده کننده از ویلچر وجود داشته باشد.

باست و کانگر به بررسی بیش از 250 مطالعه پرداختند که حاوی اطلاعات مربوط به مصرف انرژی در فعالیت های بدنی افراد ویلچری بود . در نهایت ، آنها شصت و سه فعالیت را شناسائی کرده و آنها را از ” کارهای نشسته و کم تحرک تا کارهای سخت خانگی و جابجائی های لازم برای به ورزش کردن ” رده بندی کردند.

موسسات علوم بهداشتی ایالات متحده توصیه کرده اند که بزرگسالان مبتلا به ناتوانی باید حداقل 150 دقیقه در هفته ، به ورزش متوسط و یا هفتاد و پنج دقیقه ورزش شدید در هر هفته بپردازند . این توصیه با آنچه که برای افراد سالم ارائه شده یکسان است.

در زیر مختصری از فهرست فعالیت های افراد ویلچری و میزان سوزاندن کالری آنها (که به مدت سی دقیقه توسط یک فرد بالغ 160 پوندی انجام شده) آمده است:

– نشستن ، تماشای تلویزیون: 40
– گرد گیری: 65
– تنیس روی میز: 80
– جارو: 98
– بسکتبال (پرتاپ توپ داخل سبد): 116
– تنیس: 149
– بسکتبال ( بصورت گیم پلی ): 221
– تحصن اسکی نشسته: 428

درباره ی تعمیرکار ویلچر

همچنین ببینید

لیست سوالات برای خرید ویلچر مناسب

سوالات قبل از خرید ویلچر نكاتي وجود دارند كه وقتي آمادگي استفاده از ويلچر را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *