خانه / تعمیر ویلچر برقی / ۹ قطعه‌ی که می‌توانند در ویلچر برقی شما خراب شوند و چگونگی تعمیر آنها

۹ قطعه‌ی که می‌توانند در ویلچر برقی شما خراب شوند و چگونگی تعمیر آنها

۹ قطعه‌ی که می‌توانند در ویلچر برقی شما خراب شوند و چگونگی تعمیر آنها

مانند اتومبیل، صندلی‌های چرخدار برقی نیاز به نگهداری و خدمات منظم دارند تا عملکرد برتر و استانداردهای ایمنی پایه را برآورده سازند. آنها احتمال خرابی بیشتری نسبت به صندلی‌های دستی دارند.

 

معمولاً مشکلات مرتبط با ویلچر برقی شما به هر کدام از قطعات زیر اشاره دارند:

 

۱. دستگاه کنترل یا ماژول‌های کنترل

۲. چرخ‌ها

۳. موتورها

۴. باتری‌ها

۵. اعمال‌کننده‌ها

۶. گره‌ها، قرارگیری دست‌ها و سر

۷. کابل‌ها

۸. پایه/چارچوب (ویلچر)

۹. جوی‌استیک‌ها

 

بگذارید فرض کنیم که شما مراحل دریافت ویلچر برقی خود را طی کرده‌اید. شما در خانه‌تان پرشور و پر از انرژی راه می‌روید، سر زده به اطراف محله و به طور کلی از آزادی و استقلال حرکت لذت می‌برید. ناگهان، بی‌اعتباری، بخشی از صندلی‌تان خراب می‌شود و شما گیر می‌افتید.

 

وقتی ویلچر برقی شما خراب می‌شود، چه باید بکنید؟

خوشبختانه، همانند همه چیز دیگر، کمپانی معدنی وسایل نقلیه حرکتی پشتیبانی شما را دارد. وقتی مشکلات جدی با دستگاه حرکت شما رخ می‌دهند، یکی از تکنسین‌های ماهر ما می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره به حرکت درآید.

 

مراقبت از ویلچر برقی خود بسیار مهم است. در شرکت معدنی وسایل نقلیه حرکتی، خدمات نگهداری و تعمیر یکی از خدمات متعددی است که ارائه می‌دهیم. با چک کردن منظم نگهداری، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که دستگاه حرکت شما مدت طولانی به شما کمک می‌کند. یک قانون خوب این است که یک بار در سال دستگاه حرکت شما را به طور کامل سرویس دهید.

 

برای اطلاع از اینکه آیا ویلچر برقی شما نیاز به سرویس‌دهی مکررتر دارد یا خیر، به خود این سوالات را بپرسید:

 

۱. چقدر از ویلچر خود برای خارج از منزل استفاده می‌کنید؟

۲. آب و هوا در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید چگونه است؟

۳. وقتی بیرون می‌روم، آیا ویلچر خود را به زور زیادی یا بیشتر به آرامی رانده می‌کنم؟

 

ویلچر برقی کارکرده‌ای که به درستی کار می‌کند، می‌تواند زندگی را برای کسانی با حرکت محدود، از جمله افراد مبتلا به ام‌اس (اس‌ام)، بیماری موتورنورون پیشرو (آلزایمر)، پارکینسون، آسیب نخاعی و سایر ناتوانی‌های جسمی، نجات دهنده‌ای باشد. بنابراین، وقتی یک ویلچر متوقف می‌شود، می‌تواند به طور منفی بر زندگی فرد در بسیاری از راه‌های مهم تأثیر بگذارد.

 

عیب‌یابی اشکال قطعات در ویلچر برقی خود

۱. جوی‌استیک‌ها

بیشتر صندلی‌های برقی با کمک یک دسته یا یک جوی‌استیک استفاده می‌شوند. به منظور ایمنی، جوی‌استیک باید همیشه به درستی کار کند، به این معنی که تعمیرات طول عمر جوی‌استیک ضروری خواهد بود. نشانه‌های مهمی که نیاز به تعمیر جوی‌استیک را نشان می‌دهند شامل کندی و تأخیر واضح پس از فشار دادن دسته به هر سمتی است.

 

گاهی اوقات، کاربران فکر می‌کنند جوی‌استیک‌هایشان خراب شده است زیرا بعد از اینکه بطور اتفاقی یک کد متوالی مانند ضربه زدن به دکمه روشن-خاموش دو بار انجام دهند، قفل می‌شود. همه جوی‌استیک‌ها حالت قفل مخفی دارند که جلوگیری از استفاده از جوی‌استیک را و تمامی عملکردهای ویلچر برقی را محدود می‌کند. جستجوی ساده‌ای در دفترچه راهنمای مالک به شما نشان می‌دهد که چگونه آن را باز کنید.

 

اگر نور جوی‌استیک برق می‌زند یا بی‌صداهای غیرمعمولی می‌شنوید، این نشان دهنده آن است که ویلچر شما مشکلی دارد. هر دنباله کد فلش و بیپ متناظر با یک مشکل مختلف در ویلچر برقی شما است. برای بهترین و سریع‌ترین حل این مسئله، یکی از تکنسین‌های ما را به عنوان تعمیر جوی‌استیک تایید شده خود اجاره کنید.

 

آیا به جوی‌استیک جایگزین نیاز دارید؟ از ذخیره‌سازی موجود ما از جوی‌استیک‌های معتبر پیش‌استفاده یا با شماره 09127380148 تماس بگیرید تا برای یافتن جوی‌استیک سازگار با ویلچر برقی خود کمک بگیرید.

۲. کنترل/ماژول‌های کنترل

با حرکت به سمت آنچه که پیام از جوی‌استیک به اجزای مختلف ویلچر شما را انجام می‌دهد، به کنترل یا ماژول کنترل می‌رسیم. این ماژول همه الکترونیک‌های مورد نیاز برای عمل کردن موتورها و نظارت بر شتابدهی، کند شدن و ترمیم می‌کند.

 

از آنجا که این بخش بسیار مهمی از ویلچر برقی است، اگر آسیب دیده یا خراب شود، باید فوراً جایگزین شود.

 

پیشگیری از هوا و هواهای بدی مانند باران یا برف به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ماژول کنترل آسیب آب نمی‌بیند.

 

مشکلی با ماژول کنترل خود دارید؟ امروز یک تعمیر برنامه ریزی کنید، از ذخیره‌سازی آنلاین ما از ماژول‌های کنترل استفاده کنید یا با شماره 09127380148 برای کمک بیشتر تماس بگیرید.

۳. چرخ‌ها

ماژول کنترل باعث حرکت لاستیک‌ها در ویلچر می‌شود، اما وقتی لاستیک‌ها حرکت نمی‌کنند، مشکلی پیش می‌آید. مانند لاستیک اتومبیل، چرخ‌های ویلچر برقی در نهایت باعث از دست دادن سایش می‌شوند، که سخت می‌شود که در مرتفعات بالا بروید و زمانی که نیاز به توقف دارید.

 

لاستیک‌های یک ویلچر برقی یا هواپر که فومی هستند یا جامد (پرشده با فوم) هستند. بدون توجه به اینکه لاستیک‌های ماشین اتومبیل شما چه هستند، مهم است که از شکستگی‌ها در کنده‌ها، گودال‌ها، اشیاء تیز، و غیره جلوگیری کنید. اگر موانعی از این قبیل قابل اجتناب نباشند، با احتیاط عمل کنید.

 

آیا لاستیک‌های شما ته یا سوراخ شده‌اند، ساییده یا آسیب دیده‌اند؟ از ذخیره‌سازی ما از لاستیک‌های پیش‌استفاده معتبر یا امروز یک تعمیر برنامه ریزی کنید.

۴. موتورها

نیروی محرکه پشت لاستیک‌ها می‌تواند موتور باشد. ویلچر برقی شامل دو موتور است، در حالی که یک اسکوتر حرکتی یک موتور دارد. هر موتور چرخ راه حرکتی را در هر سمت از ویلچر برقی برعهده دارد و از باتری‌های ویلچر برقی برای چرخاندن چرخ‌ها استفاده می‌کند.

 

زمانی که در حال جلوگیری از شیب می‌باشید، اگر صندلی به یک طرف شروع به جهت‌دهی کردن شود یا اگر صداهای غیرمعمولی از پایه صندلی بیرون بیاید، احتمالاً موتورهای شما خراب شده‌اند و باید به زودی جایگزین شوند.

 

جایگزین کردن موتورها کاری نیست که هر شخص متوسط ​​باید به تنهایی انجام دهد – این کار را به حرفه‌ایان بسپارید و امروز با ما تماس بگیرید تا کمک کنیم تا موتورهای سازگار را در ویلچر برقی خود پیدا کنید و نصب کنید. با این حال، برای جلوگیری از مشکلات مرتبط با موتورهای خود، تمیز کردن اتصالات حداقل دو بار در سال بسیار مهم است.

۵. باتری‌ها

یک ویلچر برقی به راحتی نمی‌تواند کار کند اگر باتری کار نکند. مانند موتورها، یک ویلچر برقی از دو باتری استفاده می‌کند که انرژی الکتریکی را برای عملکرد دستگاه فراهم می‌کند.

 

عمر باتری ویلچر برقی متفاوت است و به چندین عامل مختلف بستگی دارد اما با مراقبت صحیح، باتری باید حداقل سه سال دوام داشته باشد.

 

تا زمان آن، مشکلات با باتری‌ها اغلب رخ می‌دهند. این ممکن است به عنوان شارژر ارائه شده با ولتاژ کمتر باشد. باتری‌ها معمولاً دارای حداقل شش ماه ضمانت هستند، بنابراین اگر در این مدت زمان مشکلات شارژ را تجربه کردید، احتمالاً بدون هزینه یا با هزینه کمی جایگزین خواهد شد.

 

آیا صندلی شما بسیار سریع شارژ می‌شود؟ آیا عمر باتری ضعیف از استفاده روزانه‌ی شما از ویلچر مختل می‌شود؟ شرکت معدنی وسایل نقلیه حرکتی می‌تواند به شما در جایگزینی آن‌ها کمک کند. با ما تماس بگیرید تا امروز درخواست نصب باتری جدید را ارسال کنید!

۶. اعمال‌کننده‌ها

یک اعمال‌کننده حرکت را برای تصحیح قرارگیری و بهبود سطح راحتی کاربر ارائه می‌دهد. اگر تا کنون یک ویلچر برقی را با کناره‌ها خم کرده یا عقب‌های آن را خم کرده‌اید، این کار توسط یکی از اعمال‌کننده‌های صندلی انجام شده است.

 

اگر یکی از این اعمال‌کننده‌ها از کار افتاد، جلوگیری از استفاده‌کنندگان از اینکه فشار را تسکین دهند، قرارگیری خود را تغییر دهند، و به دیگر دستگاه‌های حرکتی منتقل شوند.

 

اعمال‌کننده‌ها به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین اجزای یک ویلچر برقی شناخته شده‌اند، اما خوشبختانه ما یک موجودی بزرگ از قطعات معتبر پیش‌استفاده را با تخفیف تا ۹۰٪ از قیمت تولیدکننده (ماکسیمم قیمت توصیه شده توسط تولیدکننده) داریم! مجموعه‌ی انتخابی ما از اعمال‌کننده‌ها را در اینجا مرور کنید یا امروز یک تعمیر را برنامه ریزی کنید.

۷. بالش‌ها/کمر و دست و سر

بالش‌های فرسوده به مرور زمان فشرده می‌شوند زیرا عمر معمولی نشستن فومی (بالش و استراحت) حدود دو سال است. وقتی این اتفاق می‌افتد، شما کمتر راحت هستید، دیگر از مزایای کامل تسکین فشار نمی‌برید و ممکن است برای تجزیه پوست خطر ایجاد شود. برای این کار بررسی کنید که بالش‌ها را به طور ماهانه بررسی کنید تا از ناراحتی جلوگیری شود، یا بدتر، زخم‌های فشاری.

 

با این حال، وقتی رویاهای صندلی شما خسارت‌های شدید دچار شود یا به مرور زمان خراب شود، شرکت معدنی وسایل نقلیه حرکتی می‌تواند به سرعت وضعیت شما را تصحیح کند. بدون تأخیر، آیا این مورد برای پیشنهاد پارچه‌های بیشتر مناسب‌تر است یا به کار کردن برای تعمیر پوشش صندلی شما، ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که این مورد به یک مسئله جدی و دیرینه تبدیل نشود. امروز با ما تماس بگیرید یا با شماره 09127380148 تماس بگیرید تا تعمیر یا جایگزینی بالش‌ها و/یا پارچه‌های صندلی خود را برنامه‌ریزی کنید!

 

۸. کابل‌ها

همه‌ی انواع کابل‌ها روی یک ویلچر برقی وجود دارد از جمله اما محدود به: کابل‌های باتری، کابل‌های جوی‌استیک، و کابل‌های اعمال‌کننده.

 

سیم‌های پارگی یا خم شده می‌توانند تأثیر منفی بر عملکرد ویلچر برقی داشته باشند. برخی از مشکلات ممکن است شامل قطع شدن برق، عمر باتری کاهش می‌یابد و سایر شکست‌های الکتریکی باشد. برای کاربران ویلچر برقی با حمل‌ونقل چرخشی، اشتباهات کابل‌های کریمی بسیار متداول هستند به دلیل فشاری که کشیدن کابل ایجاد می‌کند.

 

کابل‌های باتری و سرریز باتری به خوردگی تحت وفادار هستند. اگر اتصالات و/یا کابل‌ها خوردگی کرده باشند، می‌تواند تأثیر منفی بر عمر و عملکرد باتری‌ها داشته باشد. برای تمیز کردن خوردگی، به راحتی کابل‌های باتری را قطع کنید و سخت‌افزار را از اتصالات باتری جدا کنید. مقداری کمی سودا روی سری کانکتورهای کابل و اتصالات باتری را پخش کنید. خوردگی را با یک مسواک سخت پاک کنید. هنگامی که خوردگی پاک شد، با آب تمیز بشویید. باتری را قبل از اتصال کاملاً خشک کنید.

 

فکر می‌کنید ممکن است مشکلی در سیم کشی ویلچر برقی خود داشته باشید؟ از انتخاب ما از کابل‌ها برای صندلی‌های برقی استفاده کنید. اگر نیاز به کمک دارید، لطفاً با شرکت معدنی تجهیزات حرکتی تماس بگیرید در 09127380148 یا یک مراجعه برای بازدید و تعمیر تخصصی تجهیزات خود برنامه‌ریزی کنید.

۹. پایه/چارچوب (ویلچر)

بین تنظیمات حرفه‌ای، بررسی‌های معمول هفتگی منظم روی ویلچر برقی خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که در وضعیت کار مناسب قرار دارد. این اطمینان می‌دهد که قدرت کاری ویلچر برقی شما را حفظ می‌کند. بر

 

رسی کنید که قطعات محکم هستند و هرگونه گرد و غبار ساخته شده را بردارید. همچنین، اگر صندلی خود را از بیرون زیاد استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پس از بارش باران یا برف آن را پاک کنید تا زنگ‌زدایی نشود.

 

هنگامی که یک ویلچر برقی شروع به زنگ‌زدایی می‌کند، شروع به تضعیف می‌کند. تلاش‌های زنگ‌زدایی شامل تمیز کردن نقاط زنگ‌زده و بازپوشیدن آن می‌شود.

 

اگر چارچوب صندلی شما به طوری که دیگر قابل تعمیر نباشد زنگ‌زده است و از نظر ساختاری عیب دارد، بررسی کنید که آیا صندلی شما تحت یک بازخوانی قرار دارد. اکثر تولیدکنندگان زیرا حداکثر جایگزینی عمر محدود را تحت گارانتی ارائه می‌دهند.

درباره ی تعمیرکار ویلچر

همچنین ببینید

تعمیر ویلچر

خدمات تعمیر و نگهداری انواع ویلچر

خدمات تعمیر و نگهداری ویلچر در “فتحی ویلچر“، ما به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *