خانه / مقالات ویلچر / راهنمای خرید ویلچر برای سالمندان وبیماران

راهنمای خرید ویلچر برای سالمندان وبیماران

ویلچر سالمند و بیماران

هر چند خرید یک ویلچر سخت باشد با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید از پس این کار بر بیایید.

خرید ویلچر یک امر روزمره و حتی عادی نیست، بنابراین انتظار نمی رود افراد اطلاعاتی در مورد آن داشته باشند. هر چند خرید یک ویلچر سخت باشد با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید از پس این کار بر بیایید. همچنین شما می‌توانید با خرید اینترنتی تجربه‌ای دلچسب را برای خود رقم بزنید و علاوه بر سهولت خرید در این روش از مزیت‌های این شیوه همچون دسترسی راحت به مجموعه‌ای کامل از محصولات با برندها و گارانتی های معتبر بهره ببرید. حال با پرسیدن چند سوال و سعی در پاسخ گویی به آنها می‌توان انتخابی خوب داشت.

 چه مدت زمان از این ویلچر استفاده خواهم کرد؟

مدت زمان استفاده یکی از ابتدایی ترین چیزهایی است که باید تعیین شود. اینکه شما یک ماه از ویلچر استفاده می‌کنید یا دو سال مسلما تاثیر بسیار زیادی در هزینه‌ای که برای ویلچر می‌پردازید خواهد داشت. شاید وقتی ویلچر را صرفا برای یک یا دو ماه بخواهید به این فکر نمی‌کنید که هنگام خرابی چرخ ویلچر کجا می توانید آن را تعمیر کنید و یا اینکه روی جنس چرخ ها سخت گیری زیادی نخواهید داشت.

تمام این مسائل شاید در یک کلمه به نام قیمت ویلچر خلاصه شود. به عبارت دیگر تعیین مدت زمان استفاده از ویلچر رابطه مستقیم با هزینه دارد و هزینه هم که مشخصا یکی از مهمترین فاکتورهاست.

از این ویلچر در داخل و یا در خارج منزل استفاده می کنم؟

ویلچر ها بسته به اینکه درون خانه یا بیرون از آن مورد استفاده قرار می‌گیرند در لاستیگ چرخ ها بعضا کمک فنر ها و استحکام تفاوت دارند.

ویلچری که خارج از خانه استفاده می‌شود باید استحکام بیشتری داشته باشد تا در ناهمواری ها و آسیب ها مقاومت کند و همچنین آج های لاستیک های ویلچر های بیرون از خانه درشت تر است

به ویلچر سبک، استاندارد و یا ویلچر برقی نیازمند هستم ؟

ویلچر های برقی معمولا به افرادی توصیه می‌شود که مسافت های طولانی را در دفترکار یا در خیابان طی می کنند. همچنین ویلچر های سبک که دارای استحکام کمتر هستند برای کسانی است که تمایل چندانی برای فشار زیاد برای حرکت ویلچر ندارند.

برای اینکه کمی به خرید ویلچر مناسب شما نزدیک شویم می توانیم سوال های جدیدی مطرح کنیم.

سطح ضایعه یا آسیب چگونه است؟

دامنه حرکت و قوای جسمانی فرد آسیب دیده به چه صورت است؟

وزن ویلچر رابطه بسیار زیادی به سطح ضایعه دارد. هرچه ضایعه بحرانی تر باشد به خاطر عدم توانایی فرد آسیب دیده در به حرکت در آوردن چرخ ها، نیاز به ویلچر برقی و یا ویلچر سبک بیشتر حس می شود. که فرد به راحتی تواند آن را به حرکت در آورد.

جثه فرد آسیب دیده چقدر است؟

مسلما جثه  فرد آسیب دیده تاثیر مستقیم بر وزن ویلچر و قدرت مانور چرخ ها دارد. اگر جثه فرد کوچک است مشخصا خریدن یک ویلچر سنگین به هیچ عنوان نمی‌تواند مناسب باشد.

مواقع استفاده از ویلچر(برنامه روزانه فرد) چگونه است؟ چند ساعت در روز روی صندلی است؟

اینکه آیا فرد مجبور به حرکت زیاد در محیط کاریا تحصیل است و اینکه وضعیت ناهمواری آن محیط ها به چه صورت است؟ هر کدام از این نکات را باید مد نظر داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

به طور مثال اگر فرد نیاز به حرکت چندان زیادی در محیط کار یا تحصیل ندارد نیاز ندارید که هزینه زیادی برای چرخ های با جنس بهتر بکنید.

نوع چرخ ها

در آخر نوبت به فاکتور مهمی به نام نوع و جنس چرخ می رسد. نوع چرخ ها از مهم ترین و پایه ای ترین معیار های خرید و انتخاب ویلچر محسوب می‌شوند. چرخهایی که دارای اسپوک های کربنی- فیبری هستند وزن کمتری دارند و انتخاب عاقلانه تری به شمار  می‌آیند. اما هر چه وزن یک ویلچر سبک تر باشد قیمت آن بالاتر می رود.

انتخاب نوع تایر چرخ ها از موارد مهم و قابل ملاحظه دیگر است. ابتدا باید بدانید که برای این وسیله متحرک دو نوع تایر وجود دارد. به عنوان یک قانون اصلی، ویلچر های خانگی و بیمارستانی دارای زرق و برق کمتری اند و از تایر های نازک و با ضخامت کم استفاده می‌کنند (چراکه اگر ویلچر دستی باشد،‌جا به جا کردن آن راحت تر است.)

نکات پایانی خرید ویلچر سالمندان و بیماران

ویلچرهایی که برای استفاده خارج از منزل طراحی شده اند دارای تایر های ضخیم تر و کوچکتری اند تا اصطکاک و سطح تماس با زمین افزایش یابد و از بروز حادثه پیشگیری شود. تایر های بادی نیز دارای موارد استفاده متنوعی اند و راحتی بیشتری را به همراه می آورند و نقش ضربه گیر را ایفا می‌کنند.

تنها عیب تایر های بادی این است که اگر دچار پنچری شدند، تعویض تیوب و پنچر گیری آن ها دشوار می‌شود. کسانی که در مناطق یا خیابان های دارای سربالایی یا سرازیری زندگی می کنند، این نوع ویلچر را خریداری می کنند، و این یک دلیل بیشتر ندارد؛ قدرت بالا و سرعت آن ها ! از آنجایی که این نوع ویلچر برقی با موتور و باتری کار می کند، محافظت و نگهداری از آنها امری بسیار مهم است. تنها مزیت ویلچر های دستی وزن کم و بلند کردن راحت تر آن ها است.

درباره ی تعمیرکار ویلچر

همچنین ببینید

استفاده از ویلچر های دستی ، فعالیتهای بدنی و سوزاندن کالری

چطور با ویلچر ورزش کنیم و کالری بسوزانیم؟ فعالیت بدنی و چربی سوزی با ویلچر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *