خانه / مقالات ویلچر / برای نگه داری از ویلچر برقی چه باید کرد؟

برای نگه داری از ویلچر برقی چه باید کرد؟

تمیز و سالم نگه داشتن ویلچر

همه ما افرادی را دیده ایم که به دلایل مختلف مجبور به استفاده از ویلچر هستند. ویلچر سهم زیادی را در زندگی آن ها دارد. چرا که رفت و آمدهایشان را مدیون ویلچر هستند. در واقع ویلچر عضو بسیار مهمی از زندگی آنان به شمار می آید.

ویلچر های برقی تطبیق پذیری بیشتری با کاربر دارند و نشستن بر روی آنها راحت تر است. برای کاربری که به دنبال یک وسیله متحرک پایدار و قابل کنترل مداوم است، یک ویلچر برقی گزینه ی بسیار ایده آل است. اما نحوه نگهداری از آن بسیار مهم تر است در ادامه به برخی از این نکات می پردازیم.

نگه داری ویلچر

•    همیشه قبل از پایین آمدن یا نشستن بر روی ویلچر ترمز های آن را قفل کنید. در مورد ویلچر های برقی، همیشه دکمه Power را در حالت Off (خاموش) قرار دهید. این کار از دستکاری دسته فرمان توسط دیگران جلوگیری می کند و عمر باطری را افزایش می دهد.
•    ویلچر خود را در شرایط یخی و لغزنده یا سطوح نمک پاشیده نرانید. این کار ممکن است باعث حادثه، صدمه شخص یا آسیب به عملکرد و ایمنی ویلچر شود.
ویلچر خود را در معرض هر نوع رطوبت قرار ندهید (باران، برف، مه یا شستشو). چنین کاری باعث خراب شدن ویلچر می شود. هرگز ویلچر خود را در صورتی که در معرض رطوبت بوده است به کار نیندازید تا کامال خشک شود.

•    ویلچر برقی شما طراحی شده است تا تحت شرایط مطلوب رانندگی (سطوح خشک، بتونی یا آسفالتی( تعادل بهینه ای ارائه دهد. با این حال، کامفورت می داند ممکن است با انواع سطوح دیگر نیز مواجه شوید. به همین خاطر، ویلچر برقی شما طوری طراحی شده است تا روی خاک، چمن و سنگریزه عملکردی قابل تحسین ارائه دهد. با آسودگی از ویلچر خود در چمن زار و پارک ها استفاده کنید.

•    از سرعت خود هنگام عبور از زمین ناهموار و یا سطوح نرم بکاهید.

•    از چمن های بلند دوری کنید زیرا می توانند داخل ترمزها بروند و دور آنها بپیچند.

•    از شن و ماسه خیلی سست دوری کنید.

•    اگر از عبور از سطحی مطمئن نیستید، از آن نگذرید

عواملی که ممکن است باعث واژگونی شود

با سرعت چرخیدن، با زاویه راندن (شدت پیچیدن)، سطوح ناهموار جاده، شیب سطوح جاده، از محلی با کشش سطحی کم به محلی با کشش سطحی زیاد رفتن (مانند گذر از سطح چمن به سنگفرش، خصوصا با سرعت زیاد) و تغییر ناگهانی مسیر. چرخیدن با سرعت باال توصیه نمی شود. اگر حس کردید ویلچر در حال واژگونی است، از سرعت و زاویه خود بکاهید تا از واژگونی جلوگیری شود.
سعی نکنید زمانی که روی ویلچر کسی نشسته است آن را از طریق پله بین طبقات جا به جا کنید. جهت این کار، شخص را پیاده کنید و ویلچر را مستقالً انتقال دهید.
سعی نکنید ویلچر را با قطعات جدا شونده بلند کنید. این کار ممکن است باعث صدمه به فرد یا آسیب به ویلچر شود.
از گذاشتن بار اضافی در عقب ویلچر خودداری کنید. این کار ممکن است باعث واژگونی ویلچر و بروز خطر جدی برای شما شود.
همیشه قبل از حرکت، برنامه سرعت ویلچر برقی را تنظیم کنید. بنابراین ویلچر فراتر از حد نیاز شما سریع تر حرکت نخواهد کرد.
هیچ گاه چرخ های ضد لغزش یا میله های موجود بر ویلچر را از بدنه آن جدا نکنید، تمامی این اجزای وجود بر ویلچر داری عملکرد خاصی هستند و بی دلیل بر روی وسیله نصب نشده اند.
قبل از پایین آمدن یا نشستن بر روی ویلچر، جاپاهای ویلچر را به سمت بالا بیاورید و زیر پای خود را خالی کنید.

درباره ی تعمیرکار ویلچر

همچنین ببینید

استفاده از ویلچر های دستی ، فعالیتهای بدنی و سوزاندن کالری

چطور با ویلچر ورزش کنیم و کالری بسوزانیم؟ فعالیت بدنی و چربی سوزی با ویلچر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *